فرماندار شهرستان تفت گفت: دستگاه هاي مرتبط بايد تمامي امكانات و نيروهاي خود را در برقراري امنيت بهدشات مردم به كار گيرند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت،"ابوالقاسم دهقان" در جلسه شورای بهداشت این شهرستان با تاکید بر اهمیت موضوع  بهداشت مردم گفت: جنبه های اقتصادی و سود آوری در تأمین بهداشت مردم روستایی نباید مطرح باشد و دستگاه های مرتبط باید تمام نیرو خود را برای نظارت برای تأمین امنیت بهداشت مردم بکار گیرند.

رئيس شوراي بهداشت شهرستان تفت به ييلاقي بودن شهرستان اشاره و خواستار فرهنگ سازي و اطلاع رساني در استفاده از اين مناطق و مضرات آن شد.

فرماندار تفت به بحث سگ هاي ولگرد در روستاها اشاره و افزود: سگ هاي ولگرد علاوه بر مشكلات بهداشتي، سلامت روستائيان را نيز به خطر انداخته كه بايد در اين خصوص تدبيري انديشيده شود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=44081_IMG_5039.JPG

سرپرست شبكه بهداشت و درمان تفت هم دراين جلسه با بیان اینکه سگ‌های ولگرد حامل بیماری هاری هستند گفت: باید زود تر این مشکل سگ‌های ولگرد را حل کنیم تا سلامت مردم به خطر نيفتد. وي اظهار داشت: این سگ‌های ولگرد از زباله های رهاشده در محیط  و لاشه مرغ‌هایي است که تولید کنندگان مرغ آ نهارا در این مناطق رها می‌کنند و بايد در اين خصوص تصميمي اتخاذ شود.

  شهردار تفت هم گفت: ما برای حل این مشکل هر روزه زباله های سطح شهر را جمع آموری می‌کنیم تا بتوانیم یکی از منابع تغذیه سگ هاي ولگرد را از بین ببریم ولی باید فکری به حال روستاها کرد زيرا در آنجا زادوولد می‌کنند و این‌ها در مدت کوتاهی در شهر پراکنده می‌شوند و باعث سلب آسایش مردم می‌شوند. در اين جلسه تصميماتي در اين خصوص اتخاذ گرديد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا